First Line Support Engineer till vår Service Desk

Vill du arbeta i ett affärsdrivet bolag med en marknadsledande position som har ett tydligt syfte och goda värdegrunder? Om ditt svar är ja så ska du veta att Tunstall är världsledande inom välfärdsteknologi för vård och omsorg av äldre, funktionshindrade och kroniskt sjuka och våra tjänster hjälper människor att få en tryggare vardag och förhöjd livskvalitet.

 

Har du dessutom ett stort intresse för IT och problemlösning samtidigt som du brinner för att hjälpa andra människor? Om ditt svar är ja så bör du skicka iväg din ansökan så snart du kan för att chansen att bli en del av vårt härliga IT Servicedesk team!


Men du innan slänger iväg din ansökan bör du veta detta:

 

  • I vår Service Desk kommer du inte att ägna dina dagar åt att jobba med AD, nollställa lösenord eller avhjälpa fel på faxen. Vi har nämligen egenutvecklad hårdvara och mjukvara med egen infrastruktur. Du kan därför inte googla till dig lösningarna utan du behöver verkligen lära dig hur våra tjänster, produkter, mjukvaror och integrationer fungerar.

  • Vi är ett växande bolag som är under kontinuerlig utveckling och vi vill att alla medarbetare är delaktiga i avdelningens arbete. Vi söker därför dig som har förmågan, viljan och kreativiteten för att fortsätta skapa och förbättra våra processer och som gärna tar stort eget ansvar.

  • Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och vi jobbar efter våra värdegrunder PASSIONERAD, PERSONLIG OCH PROFESIONELL vilket vi hoppas du kan identifiera dig med. Teamet består av en bra mix av olikheter och däri ligger också vår styrka- vi tar gemensamt fram de bästa lösningarna, vi är öppna, hjälpsamma och prestigelösa.

Vad gör man om dagarna som First Line Support Engineer?

Du kommer att arbeta i Tunstalls 1st line support där vi hjälper våra kunder, vanligtvis användare på kommuner. Huvudfokus kommer vara att ge god och pedagogisk service genom att lösa inkommande ärenden i fråga om våra tjänster via telefon, mail och fjärrstyrning.
Vi har supporten öppen 24/7 vilket innebär att du kommer att arbeta både dag- och kvällspass på vardagar samt vissa helger. Är du ingen morgonmänniska kan du vara lugn, vi har nämligen även nattpass.



Vad gör dig klippt och skuren för tjänsten?

Eftersom du har mycket kontakt med användarna av våra tjänster söker vi dig som både kan hjälpa kunden rent tekniskt men också vill leverera service i världsklass. Det kräver att du är serviceminded och kan förklara saker på ett pedagogiskt sätt ( är du den som släktingar ringer när det är fel på Tv´n är du nog en bra kandidat!)

Vi söker dig som har ett stort hjärta och vill arbeta i en roll som verkligen gör skillnad för äldre, funktionshindrade och kroniskt sjuka i deras vardag. Kanske har du läst en gymnasial utbildning inom IT eller teknik men det viktigaste är att du har ett stort tekniskt intresse och vill lära dig mer inom området. 

 

Vi tror att du:

  • har ett stort tekniskt intresse
  • har erfarenhet av att arbeta med service/support
  • är flytande i svenska och engelska i både tal och skrift
  • kan arbeta varierade tider alla dagar i veckan

Vi kan garantera att du kommer att få intressanta arbetsuppgifter samtidigt som du har kul på jobbet och får arbeta tillsammans med kompetenta kollegor. Till detta kan läggas att arbetet vi utför är riktigt meningsfullt och att vi gör skillnad. På sikt finns även goda möjligheter att gå vidare till 2nd och 3rd line support.

Vi har en del tjejer i teamet men vill ha fler och uppmuntrar kvinnliga sökande.

Om oss

Tunstall ligger långt fram i branschutvecklingen vad gäller produktutveckling och teknisk kompetens. Kunderna finns i nuläget främst inom kommunal/offentlig äldrevård men det finns även en stor framtida tillväxtpotential inom hälsovård/landsting och den privata sektorn (B2B).

Tunstall Nordic är inne i en förändrings- och omstruktureringsfas då omvärlden och marknaden ställer nya och högre krav på dem som bolag. Denna transformation sker inom bl.a. följande områden;
Privatisering – från offentligt finansierad till privat äldrevård
Digitalisering – teknikskiftet från analoga produkter till digitala
”Tjänstefiering” – från produkter till tjänster
Molnifiering – från lokala installationer till host:ade molnlösningar

 

Övrig information

Start: Omgående eller enligt överenskommelse.
Omfattning: Tillsvidare på heltid med varierande arbetstider  
Placering: Huvudkontoret i Malmö

 

 

Ansökan

Känner du igen dig i beskrivningen av rollen? Då vill vi veta mer om dig!

Skicka ditt CV och personligt brev till: tunstall.applications@tunstallnordic.com. Skriv annonstiteln i rubriken och skicka iväg ansökan!

Vi går igenom urvalet löpande och håller dig uppdaterad genom processen.

Har du frågor om tjänsten så svarar Daniel Pilquist, Service Desk Manager, gärna på dina frågor.  Om du vill veta mer om rekryteringsprocessen så hjälper Josefina Medic, HR & Talent Specialist, dig gärna. Maila oss på tunstall.applications@tunstallnordic.com!



Info om ansökan

Ansök idag