Driftstörning Tele2

maj 29, 2021

2021-05-29, kl. 20:50
De tekniska störningar som Tele2 haft under dagen är nu åtgärdade. Som en följdeffekt av detta har vi nu höga volymer av inkommande vårdlarm in till vår Trygghetcentral, vilket medför längre vidareförmedlingstider. Vi har gjort en prognos och estimering vilket innebär att Trygghetcentralens vidareförmedlingstider är uppskattade att åter vara normala kl: 21.45.

2021-05-29, kl. 17:40
Senaste uppdateringen vi fått från Tele2 är att störningen nu ska vara återställd. Som en följdeffekt av detta har vi nu höga volymer in till vår Trygghetcentral, vilket medför längre vidareförmedlingstider.

2021-05-29, kl. 16:00
Tele2 har hittat rotorsaken på störningen och försöker nu återställa tjänsten successivt.
Tunstalls simkort kommer prioriteras i denna återställning.
Vi har kontinuerligt kontakt med tele2 som håller oss uppdaterade om incidenten. 

2021-05-29, kl. 13:40
Just nu upplever Tele2 en driftstörning och det gör att våra trygghetslarm inte alltid kopplar upp sig mot Trygghetscentralen.
Det finns tyvärr ingen känd tillfällig lösning då även Tele2s roamingtjänst är påverkad.

Digital Tillsyn

Tillsyn genom kamera samt monitorering 24h om dygnet via vår trygghetcentral

Läs mer

Kunder berättar

Läs om hur våra kunder använder vår teknologi, mjukvara och tjänster för att leverera högklassig vård och omsorg

Läs mer

Kontakt

Kontakta oss för mer information om våra tjänster

Läs mer