Med empati, engagemang och erfarenhet lyssnar larmoperatörerna på våra äldre

jul 1, 2021

Så här inför sommaren vill jag gärna uppmärksamma det viktiga arbete som våra kollegor i Tunstalls trygghetscentral gör varje dag. De bidrar till ökad trygghet för våra äldre och kroniskt sjuka samtidigt som de underlättar arbetet för medarbetare inom vård och omsorg. Jag ska under kommande veckor berätta mer om hur verksamheten fungerar. Håll utkik i våra kanaler!

Att jobba på Trygghetscentralen har många sidor. När man sitter i larmet som operatör så måste man vara beredd på allt. Larm kan vara akuta men även handla om att den äldre hör av sig och vill önska oss en trevlig dag.

Trygghetscentralen fyller därför en stor och viktig funktion. Med empati, engagemang och erfarenhet tar sig våra larmoperatörer tid att också lyssna på och prata med de äldre som är i behov av att känna trygghet och gemenskap.

Som ni vet fick vi stora utmaningar i oktober förra året när vi bytte larmplattform. Händelsen som vi beklagar mycket påverkade er verksamhet och gick ut över våra äldre. Det skapades negativa rubriker i media och stor oro därtill. Vi jobbade stenhårt för att lösa de problem som då uppstod och sedan i slutet av oktober har vi en plattform som är stabil och som vi känner oss mycket trygga med.

Vårt förbättrings- och utvecklingsarbete upphör inte för det, och vi ser vikten av att kommunicera mer med er kunder om arbetet och samtidigt få er värdefulla feedback. Det är på det här sättet – med gemensamma krafter – som vi skapar ökad trygghet för våra äldre.   

Jag hoppas att ni får en skön sommar och att vi får tillfälle att mötas här i våra kanaler. Det kommer mer.

Med vänlig hälsning
Johan Lenander, VD Tunstall AB

Vill du vet mer om vår verksamhet på Trygghetscentralen?
Kontakta oss